Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
- krzychu_1981
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 10 sie 2009, 18:28
- Motocykl: Honda CB750 Seven Fifty '92
- Lokalizacja: Rzeszów, Dubiecko
Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
Cześć!
Mam pytanko. Otóż zauważyłem że im wyższe obroty tym ciężej mi wbić dwójkę tak zeby nie wskoczył mi luz. Powyżej 5-6 tysięcy obrotów przy przełączniu z jedynki na dwójkę musze wykonać podwójny ruch dzwignią; najpierw raz na luz i podem drugi raz na dwójke. Czy też tak macie? Czy jest to awaria skrzyni czy raczej kwestia regulacji? Czy może sevenka tak po prostu ma? Dodam że biegi wchodzą/schodzą pozatym bez problemu i żadnych zgrzytów.
Mam pytanko. Otóż zauważyłem że im wyższe obroty tym ciężej mi wbić dwójkę tak zeby nie wskoczył mi luz. Powyżej 5-6 tysięcy obrotów przy przełączniu z jedynki na dwójkę musze wykonać podwójny ruch dzwignią; najpierw raz na luz i podem drugi raz na dwójke. Czy też tak macie? Czy jest to awaria skrzyni czy raczej kwestia regulacji? Czy może sevenka tak po prostu ma? Dodam że biegi wchodzą/schodzą pozatym bez problemu i żadnych zgrzytów.
Gdy do motoru tuli się ludź.... to do motoru ludź musi coś czuć.....
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1545
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: CBF 1000 A
- Lokalizacja: Łagów
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
Obawiam się że to objawy zużycia jeżeli sprzęgło działa prawidłowo.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A 

- krzychu_1981
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 10 sie 2009, 18:28
- Motocykl: Honda CB750 Seven Fifty '92
- Lokalizacja: Rzeszów, Dubiecko
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
A jak zweryfikować czy sprzęgło działą prawidłowo?Obawiam się że to objawy zużycia jeżeli sprzęgło działa prawidłowo.
A jak zużycia to czego: tryb, shifter etc.?
Gdy do motoru tuli się ludź.... to do motoru ludź musi coś czuć.....
- Wojtek_K
- komandor
- Posty: 1989
- Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
- Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
- Lokalizacja: Łódź
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
jedynka służy do ruszania ?
Mówię i piszę po polsku (staram się).
- krzychu_1981
- Junior
- Posty: 29
- Rejestracja: 10 sie 2009, 18:28
- Motocykl: Honda CB750 Seven Fifty '92
- Lokalizacja: Rzeszów, Dubiecko
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
jedynka służy do ruszania ?
No niewątpliwie tak


Gdy do motoru tuli się ludź.... to do motoru ludź musi coś czuć.....
- Wojtek_K
- komandor
- Posty: 1989
- Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
- Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
- Lokalizacja: Łódź
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
jak zalezy Ci na zywotności silnika i opon to tak 
Mówię i piszę po polsku (staram się).
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1545
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: CBF 1000 A
- Lokalizacja: Łagów
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
Jak masz wrzucony bieg to sprzęgło nie może ciągnąć, jeżeli ciągnie to możesz mieć problemy ze mianą biegów.A jak zweryfikować czy sprzęgło działą prawidłowo?Obawiam się że to objawy zużycia jeżeli sprzęgło działa prawidłowo.
A jak zużycia to czego: tryb, shifter etc.?
Zużycie trybów raczej nie, a sprzęgieł kłowych miedzy trybami.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A 

- szataniszcze
- Zimne to i owo ;)
- Posty: 1393
- Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
- Motocykl: cebula 230 kilo radości
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
mam podobnie, na wyższych obrotach po jedynce zawsze luz i kłopoty z dwójką.
ja tylko ruszę delikatnie i zaraz wrzucę dwójkę to wskakuje od razu bez zgrzytnięcia.
ten typ tak chyba ma? albo obaj mamy coś nie tak?![:] :]](./images/smilies/krzywy.gif)
wiesiek, a to ciągnięcie sprzegła to tak sprawdzić?
na centralce, zapiąć bieg i jak na wciśniętym sprzęgle kręci się koło- to ciągnie?
i w tedy co? podkręcić sprzęgło?
ja tylko ruszę delikatnie i zaraz wrzucę dwójkę to wskakuje od razu bez zgrzytnięcia.
ten typ tak chyba ma? albo obaj mamy coś nie tak?
![:] :]](./images/smilies/krzywy.gif)
wiesiek, a to ciągnięcie sprzegła to tak sprawdzić?
na centralce, zapiąć bieg i jak na wciśniętym sprzęgle kręci się koło- to ciągnie?
i w tedy co? podkręcić sprzęgło?
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6195
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
Szataniszcze, wrzucasz jedynke i trzymasz wcisniete sprzeglo, wtedy czuc jesli ciagnie. Jest takie wrazenie jak bys stal na bardzo lagodnym wzniesieniu leciutko z gorki Moze to na poczatek oznaczac wyciagniecie sie linki sprzegla. Regulacja - 30 sekund 
Co do tego luzu po jedynce.... to albo masz cos skopane w tej skrzyni, albo musisz popracowac nad technika zmiany biegow
Dziwnie to wyglada... moze opisz jak zmieniasz biegi? Tak step-by-step...kolejnosc czynnosci.

Co do tego luzu po jedynce.... to albo masz cos skopane w tej skrzyni, albo musisz popracowac nad technika zmiany biegow

Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS

- szataniszcze
- Zimne to i owo ;)
- Posty: 1393
- Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
- Motocykl: cebula 230 kilo radości
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
no stoje normalne, jak wrzucę 1 i trzymam sprzęgło to nic nadzwyczajnego nie odczuwam, dopiero jakis centymetr-dwa po odpuszczeniu klamki czuje że motor rusza. Ale jak postawie na centralce i wrzuce bieg i mam wciśnięte sprzęgło to koło się kręci...
może mam spaczenie z malucha gdzie 1ce ogień /przód idzie do góry/ potem 2a i ogień /przód nadal w górze/, wysuwają się spojlery i dopiero przy 3ce łapie przodem przyczepność i zaraz przed 4ką na CB odzywa się wieża kontroli lotów z informacja że wkraczam w strefę powietrzną warszawy
bbuuaaahahahahahahaaaa
a motorem to:
- wciskam sprzęgło, zdecydowanie wrzucam 1ke ( podobno tak trzeba z 1ką, bo jak prubóję lekko to coś wali i stuka w silniku i jest nie przyjemnie
)
- puszczam sprzęgło i jadeeeeeeeeee, maneta do przodu (odpuszczam gaz)
-sprzęgło, ruch noga do góry , puszczam sprzęgło, maneta do tyłu i ŁŁŁŁEEEEEEEEEEEEEeęęęęęęęęę - luz
-sprzęgło, jeszcze raz nogą do góry i trach! bum ! grrr! frrr! i jakoś wskakuje 2ka i jadeeeeeee, 3 jadeeeeee itd.
bardzo obce mi jest że po 1ce wskakuje 2ka
zawszze mijam gdzieś tam luz i nawet jak rusze spokojnie, czyli 1ka, do pół sprzegła jadeę i 2ka to zawsze przelatuje przez luz i jest takie ,,klik", ,,klik", ale zawsze muszę wyczuć nogą podwójne ,,chrupnięcie" żeby znaleźć sie na 2ce
u sfagra na skatowanym i rozjechanym motorze to wszystko lepiej działa , a u mnie? sam nie wiem?
i przy tym wszystkim, nie to że chce być mistrzem i zmieniam biegi w ułamku sekundy, tylko;
ruszam /sekunda/ sprzęgło /sekunda/ 2ka i ŁŁĘĘĘĘĘ - luz

może mam spaczenie z malucha gdzie 1ce ogień /przód idzie do góry/ potem 2a i ogień /przód nadal w górze/, wysuwają się spojlery i dopiero przy 3ce łapie przodem przyczepność i zaraz przed 4ką na CB odzywa się wieża kontroli lotów z informacja że wkraczam w strefę powietrzną warszawy

a motorem to:
- wciskam sprzęgło, zdecydowanie wrzucam 1ke ( podobno tak trzeba z 1ką, bo jak prubóję lekko to coś wali i stuka w silniku i jest nie przyjemnie

- puszczam sprzęgło i jadeeeeeeeeee, maneta do przodu (odpuszczam gaz)
-sprzęgło, ruch noga do góry , puszczam sprzęgło, maneta do tyłu i ŁŁŁŁEEEEEEEEEEEEEeęęęęęęęęę - luz
-sprzęgło, jeszcze raz nogą do góry i trach! bum ! grrr! frrr! i jakoś wskakuje 2ka i jadeeeeeee, 3 jadeeeeee itd.
bardzo obce mi jest że po 1ce wskakuje 2ka


i przy tym wszystkim, nie to że chce być mistrzem i zmieniam biegi w ułamku sekundy, tylko;
ruszam /sekunda/ sprzęgło /sekunda/ 2ka i ŁŁĘĘĘĘĘ - luz

SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6195
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
To sprobuj tak:
jak juz ruszyles na tej jedynce i przod Ci wyladowal na drodze po zakonczeniu gumowania na jedynce....
to zrob tak:
1. podloz stope pod dzwignie biegow i lekko ja podciagnij do gory (lekko, nie na hama, tylko do wyczuwalnego oporu),
2. wcisnij plynnie sprzeglo jednoczesnie odjemujac gazu (caly czas popychajac noga dzwignie biegow do gory),
3. w momencie wcisniecia sprzegla i odjecia gazu dzwignia powinna pojsc w gore, ale nie poddawaj sie tylko nadal ja podpieraj noga do gory i tak trzymaj,
4. pusc sprzeglo i dodaj jednoczesnie gazu (nadal trzymasz dzwignie stopa do gory),
5. jak juz pusciles sprzeglo i czujesz, ze motur sie rozpedza, bo gazu dodajesz, to rozluzniasz lewa noge i przestajesz napierac ku gurze na dzwignie od biegow.
Rozpisalem Ci to "w zwolnionym tempie", ale moim zdaniem taka technika zmiany biegow w motocyklu powinna uzdrowic Twoja skrzynie biegow (czyt technike zmiany biegow)
Mysle, ze Twoj problem polega na tym, ze przeniosles technike zmiany biegow z samochodu na motocykl, a tu z uwagi na inna konstrukcje skrzyni biegow wskazane jest nieco inne postepowanie.
Poprobuj i daj znac jakie masz efekty
jak juz ruszyles na tej jedynce i przod Ci wyladowal na drodze po zakonczeniu gumowania na jedynce....
to zrob tak:
1. podloz stope pod dzwignie biegow i lekko ja podciagnij do gory (lekko, nie na hama, tylko do wyczuwalnego oporu),
2. wcisnij plynnie sprzeglo jednoczesnie odjemujac gazu (caly czas popychajac noga dzwignie biegow do gory),
3. w momencie wcisniecia sprzegla i odjecia gazu dzwignia powinna pojsc w gore, ale nie poddawaj sie tylko nadal ja podpieraj noga do gory i tak trzymaj,
4. pusc sprzeglo i dodaj jednoczesnie gazu (nadal trzymasz dzwignie stopa do gory),
5. jak juz pusciles sprzeglo i czujesz, ze motur sie rozpedza, bo gazu dodajesz, to rozluzniasz lewa noge i przestajesz napierac ku gurze na dzwignie od biegow.
Rozpisalem Ci to "w zwolnionym tempie", ale moim zdaniem taka technika zmiany biegow w motocyklu powinna uzdrowic Twoja skrzynie biegow (czyt technike zmiany biegow)

Mysle, ze Twoj problem polega na tym, ze przeniosles technike zmiany biegow z samochodu na motocykl, a tu z uwagi na inna konstrukcje skrzyni biegow wskazane jest nieco inne postepowanie.
Poprobuj i daj znac jakie masz efekty

Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS

- szataniszcze
- Zimne to i owo ;)
- Posty: 1393
- Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
- Motocykl: cebula 230 kilo radości
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
no to może być rozwiązanie mojego problemu... bo ja tymi biegami pykam jak w aucie, a takiego czegoś jeszcze nie robiłem... dzięki
sprawdzę

sprawdzę
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6195
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
I nic silowo, takim sposobem jak opisalem biegi wchodza jak w masełko 
Zreszta jedynke tez wrzucac w sevence najlepiej zdecydowanym ruchem, ale tez bez jakiegos wielkiego silowania i lamania dzwigni

Zreszta jedynke tez wrzucac w sevence najlepiej zdecydowanym ruchem, ale tez bez jakiegos wielkiego silowania i lamania dzwigni

Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS

- sebi_x
- stary Seveniarz
- Posty: 313
- Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
- Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
- Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
Jest jeszcze taki odruch którego nauczyli mnie bardzo starzy motocykliści (tacy co to jeszcze kiszkę na trasie umieli w kole załatać). Po przełączeniu biegu nie cofasz nogi ale nadal podpierasz dźwignię, aż do czasu kiedy moto już jedzie na nowym biegu. Tak na wszelki wypadek, żeby bieg nie wyskoczył jeśli za lekko by kły się zapięły.
A ruch załączenia każdego biegu powinien być szybki, zdecydowany i delikatny zarazem. Ona tak lubi.
I między innymi dlatego moja SF to panienka. Tyle że bez babskich humorów. A wasze?
A ruch załączenia każdego biegu powinien być szybki, zdecydowany i delikatny zarazem. Ona tak lubi.
I między innymi dlatego moja SF to panienka. Tyle że bez babskich humorów. A wasze?
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6195
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
A co ja napisalem w punktach 4 i 5? Az taki stary motocyklista to ja nie jestem, chociaz kiszke latac przy drodze mi sie zdarzaloJest jeszcze taki odruch którego nauczyli mnie bardzo starzy motocykliści (tacy co to jeszcze kiszkę na trasie umieli w kole załatać). Po przełączeniu biegu nie cofasz nogi ale nadal podpierasz dźwignię, aż do czasu kiedy moto już jedzie na nowym biegu.

Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS

- szataniszcze
- Zimne to i owo ;)
- Posty: 1393
- Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
- Motocykl: cebula 230 kilo radości
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
a przetrzepać jakąś kiszkę przy drodze wam się zdarzyło? bbuuaahahahahaaaaa
czyli dalsze biegi tak samo jak z 1 na 2 rozumiem, dzięki jeszcze raz za rady, rzeczywiście to coś zupełnie innego i nikt mi nie mówił o czymś takim i czasem jak wrzucałem wyższe biegi to też mi nie wskakiwały.
jak opłace motor to sprawdzę te nowe techniki

czyli dalsze biegi tak samo jak z 1 na 2 rozumiem, dzięki jeszcze raz za rady, rzeczywiście to coś zupełnie innego i nikt mi nie mówił o czymś takim i czasem jak wrzucałem wyższe biegi to też mi nie wskakiwały.
jak opłace motor to sprawdzę te nowe techniki

SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!
- sebi_x
- stary Seveniarz
- Posty: 313
- Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
- Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
- Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
Sorki - nie doczytałem i bez sensu się wymądrzam.
Moja kulpa.
Co do kiszki - mnie też, w Jawie gdzieś w lesie na trasie do Siedlec. Ale tylko raz, więc się nie liczy.
Moja kulpa.
Co do kiszki - mnie też, w Jawie gdzieś w lesie na trasie do Siedlec. Ale tylko raz, więc się nie liczy.
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
- szataniszcze
- Zimne to i owo ;)
- Posty: 1393
- Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
- Motocykl: cebula 230 kilo radości
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
przeprowadziłem testy dziś na parkingu i rzeczywiście ,podpierając wajchę, po wciśnięciu sprzęgła ta 2ka elegancko wskakuje
dzięki panowie
Sprzedałem starą oponę z seveny, więc jutro zrobię przegląd i dalej zaczne testować zmiany biegów przy większych obrotach


Sprzedałem starą oponę z seveny, więc jutro zrobię przegląd i dalej zaczne testować zmiany biegów przy większych obrotach

SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!
- szataniszcze
- Zimne to i owo ;)
- Posty: 1393
- Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
- Motocykl: cebula 230 kilo radości
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
oświadczam wszystkim, którzy tak jak ja popełniali wyżej wymienione błędy ze zmianą biegów , że to co mówi klosz i sebi_x to najprawdziwsza prawda
zrobiłem dziś testy na mieście i naduszając najpierw dzwignie, a potem wciskając sprzęgło to bieg sam wskakuje jak w masełko
ze zrzucaniem w dół też jest elegancko! naduszasz na dźwignię i podczas wciskania sprzęgła (po jakimś centymetrze ) bieg też gładko zeskakuje!
no rewelacja! dziękuje Panowie że zadbaliście o skrzynie mojej cebuli


zrobiłem dziś testy na mieście i naduszając najpierw dzwignie, a potem wciskając sprzęgło to bieg sam wskakuje jak w masełko
![:] :]](./images/smilies/krzywy.gif)

![:] :]](./images/smilies/krzywy.gif)

ze zrzucaniem w dół też jest elegancko! naduszasz na dźwignię i podczas wciskania sprzęgła (po jakimś centymetrze ) bieg też gładko zeskakuje!




no rewelacja! dziękuje Panowie że zadbaliście o skrzynie mojej cebuli



SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6195
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz



Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS

- Robert
- Beniamin
- Posty: 67
- Rejestracja: 18 wrz 2008, 09:31
- Motocykl: była SF'94, jest hornet '08
- Lokalizacja: Tczew
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
a zrób tak samo tylko nie wciskaj sprzęgła, tylko zamknij gaz i efekt będzie ten samzrobiłem dziś testy na mieście i naduszając najpierw dzwignie, a potem wciskając sprzęgło to bieg sam wskakuje jak w masełko![]()


- Mariusz
- Dziadek Druid
- Posty: 907
- Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
- Motocykl: CBF 1000
- Lokalizacja: PZ Pobiedziska
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
Gaz przymykaj łagodnie - nie za szybko.
- szataniszcze
- Zimne to i owo ;)
- Posty: 1393
- Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
- Motocykl: cebula 230 kilo radości
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Z jedynki nawyskokich obrotach >5 tyś wskakuje luz
powiem szczersze że zmiana biegów idzie coraz lepiej i płynniej
jazda motocyklem sprawia coraz więcej radości
bo nie skupiam się na ogarnianiu motóra tylko czerpie full relaksu z jazdy!
Nogi i ręce już samoczynnie pracują
Dojeżdżam do zakrętu i nie spinam sie jak kiedyś, tylko ręka automatycznie dotyka sprzęgła, a noga zmienia bieg
no coś fantastycznego!
2 razy udało mi się bez sprzęgła zmienić
ale powiem szczerze że od kiedy odkryłem że klamkę sprzęgła tylko się dotyka a nie macha po całości to szybciej mi wychodzi zmiana biegów ze sprzęgłem, niż zanim odpuszczę gaz i macam wajchę w poszukiwaniu biegu
Na reszcie nie czaszkuje cały czas na moto, bo więcej rzeczy dzieje się automatycznie !
jeszcze raz dziękuje wszystkim za porady




Dojeżdżam do zakrętu i nie spinam sie jak kiedyś, tylko ręka automatycznie dotyka sprzęgła, a noga zmienia bieg

![:] :]](./images/smilies/krzywy.gif)

2 razy udało mi się bez sprzęgła zmienić

Na reszcie nie czaszkuje cały czas na moto, bo więcej rzeczy dzieje się automatycznie !

jeszcze raz dziękuje wszystkim za porady

SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości