pytanie o alternator

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
zoombie
Senior
Senior
Posty: 102
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:04
Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
Lokalizacja: Bełchatów

pytanie o alternator

Postautor: zoombie » 04 kwie 2012, 01:15

Mam małe pytanko. Wie ktoś może ile Watów ma alternator w cebulce. I ile pobiera na normalnej pracy?? Nie mogę tego nigdzie znaleźć :/:/:/

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: pytanie o alternator

Postautor: wiesiek3d » 04 kwie 2012, 09:32

320 W przy 5000 obr. francuska serwisówka :P
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
zoombie
Senior
Senior
Posty: 102
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:04
Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
Lokalizacja: Bełchatów

Re: pytanie o alternator

Postautor: zoombie » 04 kwie 2012, 09:48

320W to nawet ok. Ale to jeszcze nie rozwiązuje mojego problemu. Mianowicie chcę założyć podgrzewane manetki i halogeny hella. I obawiam się że alternator nie podoła.
światło przednie 55W
manetki max 60W
halogeny 110W
Łącznie 225W i dochodzi jeszcze reszta światełek praca silnika i ładowanie aku. Fakt że halogeny i manetki działały by tylko wieczorami ale na pewno razem wiec obawiam się że może nie podołać. Jak by ktoś pomógł rozważyć ten problem to bym był wdzięczny po elektryk ze mnie nie bardzo :P:P:P
Udało mi się też znaleźć ze na jałowym biegu alternator daje 240W ale to mogla być fake informacja

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: pytanie o alternator

Postautor: wiesiek3d » 04 kwie 2012, 10:27

Największym problemem będzie i tak awaryjny regulator, a mamy dość ciekawy alternator to dał bym se spokój z halogenami, ew jeden pod reflektor.
A tak z ciekawości po co Ci te halogeny ?
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
Mariusz
Dziadek Druid
Posty: 907
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
Motocykl: CBF 1000
Lokalizacja: PZ Pobiedziska

Re: pytanie o alternator

Postautor: Mariusz » 04 kwie 2012, 11:51

[/quote]A tak z ciekawości po co Ci te halogeny ?[/quote]

Pewnie po to żeby mieć lepszą widoczność ;)
Ja też narzekam na słabe światło i chętnie bym coś poprawił. Ksenon :co:
Wyszło Ci 225W ale przy maksymalnym obciążeniu. Manetki na maksa włączysz chyba tylko w czasie mrozów. Moim zdaniem alternator da radę.

Awatar użytkownika
marcin_z
stary Seveniarz
Posty: 1174
Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
Lokalizacja: WPR

Re: pytanie o alternator

Postautor: marcin_z » 04 kwie 2012, 12:07

sory ale musze to napisać :P
a może jeszcze wycieraczki reflektorów sobie załóż :P :diabelek:
stary po kiego ci tyle światełek, przecież to nie choinka ani cioter ........
ktoś pisał ze manetki są grzeją i fajnie się jeździ ok czy takie cuda mają regulacje grzałki?
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200

Awatar użytkownika
zoombie
Senior
Senior
Posty: 102
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:04
Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
Lokalizacja: Bełchatów

Re: pytanie o alternator

Postautor: zoombie » 04 kwie 2012, 12:16

Jeżeli chodzi o światło to nie narzekam. Mam teraz bixenon. Jest dobrze ustawiony nie razi innych a oryginalne światło wysiada. Długie na ponad 0.5 km świecą a krótkimi ładnie na boki i w dal widać bajka porostu. Ale wracając to tematu. halogeny chciałem aby doświetlać sobie zakręty wieczorkami. Gdy skręcasz na to światło nie doświetla zakrętu. Widziałem te halogeny u 2 znajomych (hella micro de). zakręt jak byś w dzień jechał. I racja to by było obciążenie maksymalne ale na użytkowym nie dużo się zmieni bo na 2 poziomie minetki mają 30W.
Więc nadal pozostaje pytanie ile potrzebuje nasze moto do pracy i ładowania aku.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: pytanie o alternator

Postautor: wiesiek3d » 04 kwie 2012, 12:18

Ja też narzekam na słabe światło i chętnie bym coś poprawił. Ksenon :co:
Wyszło Ci 225W ale przy maksymalnym obciążeniu. Manetki na maksa włączysz chyba tylko w czasie mrozów. Moim zdaniem alternator da radę.

No stary, jeżeli masz słabe światło to wymiana reflektora, ja zdam relację po świętach jak świeci reflektor gładki z bandyty bo przyjedzie z DE.
Halogeny do poprawy światła absolutnie nie zgodne z przepisami, to lepiej xenon który też jest nie zgodny, jest o nim napisane tu na forum http://www.konradki.net/seven-fifty/for ... f=3&t=2856.
Kolega ma rację obwiesisz moto jak choinkę, a o alternator to bym się nie martwił tylko o regulator, ostatnio jak ściągnąłem bak to pod regulator dałem smaru silikonowego co by lepiej ciepło oddawał do ramy.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
zoombie
Senior
Senior
Posty: 102
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:04
Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
Lokalizacja: Bełchatów

Re: pytanie o alternator

Postautor: zoombie » 04 kwie 2012, 12:21

heheheheheh fakt nie cioter :D:D:D.
Widziałem efekt tych halogenów i się zakochałem :p:p:p.
Manetki na pewno będą i mają regulacje. Jeżeli alternator nie da rady to halogenów nie będzie :) Ale warto dla swojego bezpieczeństwa i komfortu jazdy w nocy.
kolega ma halogeny w TDM 900 ale tam ma alternator 400W i bez problemu to cieka, U nas jest troszeczkę mniejszy :):):)

Awatar użytkownika
zoombie
Senior
Senior
Posty: 102
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:04
Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
Lokalizacja: Bełchatów

Re: pytanie o alternator

Postautor: zoombie » 04 kwie 2012, 12:23

No fakt z regulatorem by był następny problem. Wiec chyba będzie rezygnacja z halogenów bo o nim nie pomyślałem. Xenon racja prawnie niezgodny. Ale halogeny czemu?? Można montować dodatkowe oświetlenie w aucie/motocyklu pod warunkiem ze posiada homologacje. Zresztą to zarazie jest pomysł i dyskusja czy miała by oo prawo istnienia. 2 sprawa czy ładnie by na hondzi wyglądał bo jeszcze nie przymierzałem.

Awatar użytkownika
zoombie
Senior
Senior
Posty: 102
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:04
Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
Lokalizacja: Bełchatów

Re: pytanie o alternator

Postautor: zoombie » 04 kwie 2012, 12:27

No to git Wiesiu. Jak tylko będzie jeszcze galeria działać to będzie trzeba wrzucić fotki odcięcia na ścianie i efektu w nocy dla porównania :D:D:D

Awatar użytkownika
Tomek_B
stary Seveniarz
Posty: 417
Rejestracja: 17 sie 2011, 21:06
Motocykl: Seveny już nie ma, jest boGSer
Lokalizacja: Grudziądz

Re: pytanie o alternator

Postautor: Tomek_B » 04 kwie 2012, 12:50

W nr 7/98 Świata Motocykli jest opis "naszej" Hondy.Według danych technicznych alternator ma moc 240 W.

Awatar użytkownika
zoombie
Senior
Senior
Posty: 102
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:04
Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
Lokalizacja: Bełchatów

Re: pytanie o alternator

Postautor: zoombie » 04 kwie 2012, 12:53

No i wszystko jasne Halogeny odeszły w zapomnienie. THX za pomoc :)

Awatar użytkownika
sebi_x
stary Seveniarz
Posty: 313
Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)

Re: pytanie o alternator

Postautor: sebi_x » 04 kwie 2012, 15:13

Nie wiem skąd Świat Motocykli ma dane, ale w serwisówce francuskiej umieszczonej w dziale, na stronie 6 jest napisane: alternator ma moc 320W przy 5000 obr/min.
Za to w instrukcji użytkownika str. 98 faktycznie napisane jest 0,24 kW przy 5000 obr/min. I komu tu wierzyć?
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."

"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)

Sebi

Awatar użytkownika
Mariusz
Dziadek Druid
Posty: 907
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
Motocykl: CBF 1000
Lokalizacja: PZ Pobiedziska

Re: pytanie o alternator

Postautor: Mariusz » 04 kwie 2012, 15:35

Tutaj też podają 240W: http://chudzikj.republika.pl/SevenFifty.htm
Światło przeciwmgłowe przednie w motocyklu jest dozwolone. Dwa takie światła też, jeżeli szerokość motocykla przekracza 1,3m. Wszystko tutaj: http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-32-262 zał.6 par.2 lp.16

Awatar użytkownika
sebi_x
stary Seveniarz
Posty: 313
Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)

Re: pytanie o alternator

Postautor: sebi_x » 04 kwie 2012, 16:21

Wydaje mi się że moc może być pomiędzy 240W a 360W.
W manualu angielskojęzycznym podają rezystancję uzwojenia ładowania. Aż trudno w to uwierzyć, ale może się ono mieścić między 0,4ohm a 0,6 ohm. Z prostego wyliczenia wynika że prąd między 20 A a 30A, a moc alternatora może być od 360W do 240W.

Mimo wszystko jakoś mi to nie pasuje. Żeby japończycy sobie taką dowolność zostawili?
Wiem że w instrukcjach ruskich motocykli moc podawana jest np 10KM plus minus 1,5KM, ale nie sądziłem że tu też taki rozstrzał.
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."

"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)

Sebi

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: pytanie o alternator

Postautor: szamanek5 » 04 kwie 2012, 17:10

Odnośnie oświetlenia to jakiej żarówki używacie w reflektorze ?
jeżdżę na "TUNGSRAM H4 MEGALIGHT ULTRA UP TO 90%" w porównaniu do zwykłej H4 o niebo lepsza, (daje o wiele więcej światła).
Od Philipsa Ultra wiele tańsza a jakościowo nie odbiega ;)
Do Xenona jej brakuje za to jest legalna ;)
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: pytanie o alternator

Postautor: wiesiek3d » 04 kwie 2012, 17:16

Halogeny mają homologację ,ale służą do jazdy w złej widoczności :P czyli mgle i jak trafisz policjanta trochę kumatego to masz mandat jak byk.
Ja jeżdżę na jakimś Osram +50% ale w ori reflektorze rewolucji nie ma.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
Mariusz
Dziadek Druid
Posty: 907
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
Motocykl: CBF 1000
Lokalizacja: PZ Pobiedziska

Re: pytanie o alternator

Postautor: Mariusz » 04 kwie 2012, 18:13

KD art. 51:
5. Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: pytanie o alternator

Postautor: wiesiek3d » 04 kwie 2012, 19:04

KD art. 51:
5. Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

No to cały czas po górach, a reszta znowu w ciemnościach.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: oster i 24 gości