Telepanko kierownicy
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Ja tez mam to telepanko przy 50-60 km/h w sumie za bardzo to nie przeszkadza ale nie lubie jak cos nie gra w motorze:/ i bede musial cos z tym chyba wymyslec. Z tego co wyczytalem to niektorzy z was poardzili sobie z tym wymieniajac opone, zdejmując kufry (ja kufra nie mam). Znacie jescze jakies przyczyny ?
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 189
- Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
- Motocykl: cb 1300
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
-
- Junior
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 lut 2005, 09:20
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Ja tez borykałem się z telepaniem kiery cały zeszły sezon. Najpierw wyważyłem oba koła. Nie pomogło specjalnie. Potem dokręciłem luz na łożysku główki ramy. Nie pomogło. Miesiąc temu wymieniłem i wyważyłem przednią oponę - bo już tego wymagała
i....pomogło. Teraz mogę bez trzymanki jezdzić cały czas... no chyba że zle naciagne lancuch i moto ściąga. 

Bolesław Maliszewski
SevenFifty
Zielona Góra
SevenFifty
Zielona Góra
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Czolem!
No ja klopotow nie mialem zadnych w mojej SF, az do wymiany opon. Na starym Dunlopie z przodu byla gitara, nic nie telepalo, a teraz na nowych Pirelkach - kierownikiem rzuca, jak go puszcze... Jedyne co podejrzewac moge, to to, ze mam mniejszy profil opony z tylu (150/60/17) albo to, ze na poczatku sezonu wpierdzielilem sie dosc szybko z pasazerem w spora dziure...
Ale poki co jezdze dalej
. Sprawdze sobie jutro lozysko glowki.
Pozdrowki
No ja klopotow nie mialem zadnych w mojej SF, az do wymiany opon. Na starym Dunlopie z przodu byla gitara, nic nie telepalo, a teraz na nowych Pirelkach - kierownikiem rzuca, jak go puszcze... Jedyne co podejrzewac moge, to to, ze mam mniejszy profil opony z tylu (150/60/17) albo to, ze na poczatku sezonu wpierdzielilem sie dosc szybko z pasazerem w spora dziure...
Ale poki co jezdze dalej

Pozdrowki
Honda CBF 1000A '06 
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!

Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95

Liczy się yno jazda!
-
- Beniamin
- Posty: 52
- Rejestracja: 21 wrz 2005, 14:19
- Lokalizacja: Porąbka k/Bielska Białej
Moja sevenka pomimo moich kombinacji z oponami jeździ prosto w zakresie prędkości 30 km/h do 160 km/h i nic nie telepie
powyżej 160 km/h boję sie puszczać kiere
Ciekawie moto sie zachowuje po zmianie opon. Załozyłem celowo na przód oponę o rozmiarze 110/70 a na tył 160/70. Znikł problem całkowitego zamknięcia tyłu i jechania na rancie co jest niezbyt ciekawym doświadczeniem
Dodam, że opony założyłem nówki i sa to półsportowe Metzelery. Nigdy więcej opon turystycznych - sevenka na nich w ogóle nie jeżdzi
Ciekaw jestem jak sie bedzie spisywac na typowo sportowych gumach
na pewno następne takie będa
A jeśli chodzi o telepanko kiery, to miałem ciekawy przypadek w bieszczadach na pętli. Lecę gdzies ok. 120-130 km/h w zakręcie i wpadłem na kilka poprzecznych, blisko siebie ułozonych nierówności (takie paski ok. 30 cm szerokości co ok metr) i .... nagle kierownica mi zaczeła latac niemalże od ogranicznieka do ogranicznika
normalnie az guma przednia piszczała
Byłem pewny że będzie gleba ale chyba przez to że predkość miałem dośc duża więc moto leciał po prostej siłą bezwładności. I najnormlaniej w świecie jakgdyby nic moto sie uspokoił i po 4-5 wahnieciach kierą i złapał poprzedni rytm
Nie wiem jak się to mogło stac że cały motocykl nie zaczoł węźykowac .... 

Ciekawie moto sie zachowuje po zmianie opon. Załozyłem celowo na przód oponę o rozmiarze 110/70 a na tył 160/70. Znikł problem całkowitego zamknięcia tyłu i jechania na rancie co jest niezbyt ciekawym doświadczeniem


A jeśli chodzi o telepanko kiery, to miałem ciekawy przypadek w bieszczadach na pętli. Lecę gdzies ok. 120-130 km/h w zakręcie i wpadłem na kilka poprzecznych, blisko siebie ułozonych nierówności (takie paski ok. 30 cm szerokości co ok metr) i .... nagle kierownica mi zaczeła latac niemalże od ogranicznieka do ogranicznika




- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
tego nie rozumiem,Znikł problem całkowitego zamknięcia tyłu i jechania na rancie co jest niezbyt ciekawym doświadczeniem
czy był problem z zamknięciem tyłu, czy tak kręciłeś, że jeździłeś na rancie, i jak się ma do tego stwierdzenia zmiana rozmairu z przodu.
Aha i co to są "półsportowe"?
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
- Matiej
- Ujeżdżacz Kopciuszka
- Posty: 1476
- Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
- Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
- Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
- Kontakt:
Ja kiedys zamknełem gume na sevence. Ale to była sytuacja kryzysowa i bardzo ja połozyłem w zakręcie w prawo (w lewo mi gorzej idzie). Później juz mi się nie udało zamknąć gumy. Tj sam z siebie tak nisko nie kłade sie w zakrętach bo się boje. Glupie uczucie jak się leci tak nisko w zakręcie.. ja się zastanawiałem jak to możliwe ze tak mocno pochylony i jeszcze jade. 

żyj i daj żyć innym
-
- stary Seveniarz
- Posty: 369
- Rejestracja: 08 maja 2005, 20:10
- Motocykl: SV 650 '2002
- Lokalizacja: Łódź
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
-
- Beniamin
- Posty: 52
- Rejestracja: 21 wrz 2005, 14:19
- Lokalizacja: Porąbka k/Bielska Białej
1. Spokojnie zamykam z tyłu opone turystyczną i jadę na rancie i sie niestety uślizguje. A jeśli chodzi o przednia oponke wąższa to moto jest bardziej poręczne - zwrotniejsze i to naprawdę czuć. W szybkich naprzemiennych winkielkach tylko pykasz delikatnie ręka w kierownice w przeciwnym kierunku do zakrętu i już jesteś złozonytego nie rozumiem,Znikł problem całkowitego zamknięcia tyłu i jechania na rancie co jest niezbyt ciekawym doświadczeniem
czy był problem z zamknięciem tyłu, czy tak kręciłeś, że jeździłeś na rancie, i jak się ma do tego stwierdzenia zmiana rozmairu z przodu.
Aha i co to są "półsportowe"?

2. Czepiasz sie


Panowie .... znowu nie mówcie że nie szuraliście nigdy podnóżkami a asfalt




-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
- Matiej
- Ujeżdżacz Kopciuszka
- Posty: 1476
- Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
- Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
- Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
- Kontakt:
-
- Beniamin
- Posty: 52
- Rejestracja: 21 wrz 2005, 14:19
- Lokalizacja: Porąbka k/Bielska Białej
- Matiej
- Ujeżdżacz Kopciuszka
- Posty: 1476
- Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
- Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
- Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
- Kontakt:
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
- Matiej
- Ujeżdżacz Kopciuszka
- Posty: 1476
- Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
- Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
- Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
- Kontakt:
-
- stary Seveniarz
- Posty: 369
- Rejestracja: 08 maja 2005, 20:10
- Motocykl: SV 650 '2002
- Lokalizacja: Łódź
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
Tiaa, zwykle się czepiam2. Czepiasz sieAha i co to są "półsportowe"?[ciach]chodzi mi o opony sportowo-tyrystyczne
A nastąpnym razem chcę załozyc oponki sportowe do amatorskiego śmigania po torze
![]()
Panowie .... znowu nie mówcie że nie szuraliście nigdy podnóżkami a asfaltto naprawdę zajebiste uczucie
Trzeba sie po prostu przełamać i głębiej pochylić
jeśli asfalt jest w miare szorstki i równy a opony nie mają 6 lat tylko sa nowe to w czym problem ?


W długi weekend na bieszczadzkich winklach przytarłem parę razy buty a do zamknięcia tyłu został mi gruby centymetr. Beny też mówi, że zamyka tył bez problemu ale ja nie umiem jeździć z podniesionymi nogami (bo ja w ogóle nie umiem jeździć - zielony listek).
Co do toru - chciałem nieśmiało zadać temat toru Poznań. Są tam wtorkowe jazdy dla amatorów. Może zbierzemy grupkę?
A tak swoją drogą - że się konkretnie czepnę - nie fersztejnes



Jeszcze jedno, może badek czy Beny potwierdzą, ale te legendy o fajnych słowackich drogach to są legendy. Po przekroczeniu granicy (mówię o rejonie Bieszczad) wcale nie jest tak różowo - żwirek na zakręcie ma tylko inny kolor i jest nieco grubszy.

Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Ooooo, nie zgodzę sięte legendy o fajnych słowackich drogach to są legendy
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: zajc i 20 gości