Strona 2 z 2

Re: Dławi się po dodaniu gazu

: 23 lis 2014, 21:11
autor: slawko
No to mnie wyręczyłeś Wojts,nie mogłem sie jakoś zebrać,no bo już po sezonie idp...Ty też nie bądz taki skromny,bo również przyczyniłeś do tej reanimacji,wiem co piszę,a motor popierdziela, :moto: i kto by pomyślał,że paliowo kiepskie z ORLENA,i aku też chyba był przysłabawy do tego złego.Suma sumarów moto pali na dotyk i zbiera się jakoś płynniej jak przedtem :jupi: .Wojas nam zostało tylko :flacha: ale nie wiem jak u Ciebie z czasownią,narazie wszystkim dzięki,pozdrawim.

Re: Dławi się po dodaniu gazu

: 15 mar 2017, 10:47
autor: orlik100
Re: Dławi się po dodaniu gazu
Nie mniej powietrza tyko więcej paliwa. Powietrze jest pobierane przez filtr i nieszczelności układu dolotowego, airboxa i gaźników. Jak filtr i szczelność sprawdziłeś to gdzieś tam masz za mało paliwa.
Teraz jeżeli to występuje tylko przy lekkim uchyleniu przepustnicy i źle schodzi z obrotów to jeżeli w sevence jest taka śrubka to zainteresuj się "składem mieszanki", po angielsku pilot-screw. Ustawienia tej śrubki różnią się w zależności od rocznika, wersji, kraju pochodzenia i cholera wie czego jeszcze, jest szansa, że twój mechanik ustawił to nie tak jak trzeba. W Afryce hayness i autodata podaje 2,5obr, a już Pan Honda 1,25obr ... dla przykładu.
Jak ruszysz ustawienie składu mieszanki to na pewno będziesz musiał ustawić wolne obroty.
Re: Dławi się po dodaniu gazu



Ja osobiście robiłem regulację gaźników za pomocą świecy color tune i wykręciłem śruby składu mieszanki prawie o 3,1/4 obrotu i kolor spalania mieszanki we wszystkich cylindrach był nadal ciemnoniebieski. Silnik pracuje równiutko nie zamula przy ruszaniu z miejsca i pięknie wkręca się w obroty. Oczywiście ssanie można wyłączyć dużo wcześniej /świece też się nie brudzą/. Przestało strzelać w gaźniki.

Re: Dławi się po dodaniu gazu

: 26 mar 2017, 12:23
autor: carlos74
jest jeszcze mozliwosc ze membranka w kraniku jest zepsuta, wtedy SF podobnie sie dusi przy dawaniu gazu. Jest tez mozliwosc ze filtr powietrza jest z malym wycieciem i za malo powietrza dostaje. Do SF sa sprzedawane 2 rozne typy filtra powietrza. Jeden ma duzy otwor drugi znacznie mniejszy. Kiedys zmieniajac filtr powietrza nie zwrocilem na to uwagi, potem sie dziwilem ze mi nie ciagnie :-)

Filtr powietrza z malym otworem

Filtr powietrza z duzym otworem







Edit by KLOSZ: dorzuciłem zdjęcia na nasz serwer, bo po miesiącu znikną z pokazywarki i post straci swoją wartość.

Re: Dławi się po dodaniu gazu

: 26 mar 2017, 19:43
autor: KLOSZ
Nie wiem czy przypadkiem ten z małym otworem nie jest do zdławionej wersji ze zwężonymi dolotami. Jeśli tak, to rzeczywiście w otwartej wersji może być za mało luftu do garów.

Re: Dławi się po dodaniu gazu

: 07 lis 2017, 11:51
autor: carlos74
Wyczytalem ostatnio cos o filtrach i teraz to wyglada na wyzsza szkole jazdy ;-).

- orginalne filtry z Hondy sa podobno z malym otworem (pytanie czy od pewnego czasu tylko takie orginaly produkowali czy jest on z innego materialu zrobiony ktory inaczej przepuszcza powietrze co np.twierdza w serwisie Hondy w Hamburgu )

- sa osoby ktore twierdza ze od 96 byly dopiero stosowane ze wzgledu na zmiane gaznikow jak i tlumika
- VE66H 110-112-112-110 filtr z duzym otworem / tlumik z duzymi otworami
- VE66J / VE66L 108-110-110-108 filtr z malym otworem tlumiki "wykastrowane"

Co jest interesujace to fakt ze sa tacy co uzywaja z malymi otworami w srebrnych i tacy co z duzymi otworami w czarnych silnikach i jedni i drudza sa zadowoleni. Trzeba jednak zaznaczyc ze jak jest czysty gaznik i jest dobrze ustawiona to bedzie i na jendym i na drugim dobrze chodzila.

Gosc ktory testowal na tych dwuch filtrach (SF 92 wszystko orginalne)twierdzi :

Uzywane filtry firmy HiFlo

filtr z malym otworem na autostradzie (26°C / bezwietrznie) zatankowana do pelna temperatura oleju 100°C i 5min na maxa: wedlug licznika 205kmh

filtr z duzym otworem na autostradzie (26°C / bezwietrznie) zatankowana do pelna temperatura oleju 100°C i 5min na maxa: wedlug licznika 220kmh

temperatura oleju po kazdym przejezdzie 125°C

I tak szczerze mowiac w co i komu wierzyc, moja jest z 93 ma duzy otwor na malym nie byla tak plynna.
Wydaje mi sie ze w niektorych egzemplarzach poprostu bylo juz tyle przestawiane ze jak kiedys przez nastepne rece przeleci to nagle po czyszczeniu gaznikow czy zmianie filtra jest to zamiast pozytywnie to negatywnie odczuwalne ;-) . Jest rowniez opisane ze mozna "zalatac dziure" miedzy 3000-4500obr. przy pomocy podkladek pod dysze 0,75mm.

Resumujac :
Kupuje maszyne, zmieniam filtr i nie patrzac jaki byl wkladam ten co kupilem. W SF ktos powiedzmy ustawil gaznik na duzym otworze dajac podkladki pod dysze 0.5mm-0.75mm i odpowiednio ustawil "mieszanke" ja zakladam maly i zaczyna sie szukanie dlaczego ona nie chodzi tak jak powinna ;-)