Dławi się po dodaniu gazu

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
slawko
Beniamin
Beniamin
Posty: 71
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:32
Motocykl: Honda CB 750 Seven Fifty
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dławi się po dodaniu gazu

Postautor: slawko » 23 lis 2014, 21:11

No to mnie wyręczyłeś Wojts,nie mogłem sie jakoś zebrać,no bo już po sezonie idp...Ty też nie bądz taki skromny,bo również przyczyniłeś do tej reanimacji,wiem co piszę,a motor popierdziela, :moto: i kto by pomyślał,że paliowo kiepskie z ORLENA,i aku też chyba był przysłabawy do tego złego.Suma sumarów moto pali na dotyk i zbiera się jakoś płynniej jak przedtem :jupi: .Wojas nam zostało tylko :flacha: ale nie wiem jak u Ciebie z czasownią,narazie wszystkim dzięki,pozdrawim.

orlik100
Posty: 4
Rejestracja: 15 mar 2017, 09:00
Motocykl: honda cb sevenfifty rc42
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Dławi się po dodaniu gazu

Postautor: orlik100 » 15 mar 2017, 10:47

Re: Dławi się po dodaniu gazu
Nie mniej powietrza tyko więcej paliwa. Powietrze jest pobierane przez filtr i nieszczelności układu dolotowego, airboxa i gaźników. Jak filtr i szczelność sprawdziłeś to gdzieś tam masz za mało paliwa.
Teraz jeżeli to występuje tylko przy lekkim uchyleniu przepustnicy i źle schodzi z obrotów to jeżeli w sevence jest taka śrubka to zainteresuj się "składem mieszanki", po angielsku pilot-screw. Ustawienia tej śrubki różnią się w zależności od rocznika, wersji, kraju pochodzenia i cholera wie czego jeszcze, jest szansa, że twój mechanik ustawił to nie tak jak trzeba. W Afryce hayness i autodata podaje 2,5obr, a już Pan Honda 1,25obr ... dla przykładu.
Jak ruszysz ustawienie składu mieszanki to na pewno będziesz musiał ustawić wolne obroty.
Re: Dławi się po dodaniu gazu



Ja osobiście robiłem regulację gaźników za pomocą świecy color tune i wykręciłem śruby składu mieszanki prawie o 3,1/4 obrotu i kolor spalania mieszanki we wszystkich cylindrach był nadal ciemnoniebieski. Silnik pracuje równiutko nie zamula przy ruszaniu z miejsca i pięknie wkręca się w obroty. Oczywiście ssanie można wyłączyć dużo wcześniej /świece też się nie brudzą/. Przestało strzelać w gaźniki.

Awatar użytkownika
carlos74
stary Seveniarz
Posty: 490
Rejestracja: 23 mar 2017, 11:42
Motocykl: 93`CB750 F2
Lokalizacja: GdziesZaOdra

Re: Dławi się po dodaniu gazu

Postautor: carlos74 » 26 mar 2017, 12:23

jest jeszcze mozliwosc ze membranka w kraniku jest zepsuta, wtedy SF podobnie sie dusi przy dawaniu gazu. Jest tez mozliwosc ze filtr powietrza jest z malym wycieciem i za malo powietrza dostaje. Do SF sa sprzedawane 2 rozne typy filtra powietrza. Jeden ma duzy otwor drugi znacznie mniejszy. Kiedys zmieniajac filtr powietrza nie zwrocilem na to uwagi, potem sie dziwilem ze mi nie ciagnie :-)

Filtr powietrza z malym otworem

Filtr powietrza z duzym otworem







Edit by KLOSZ: dorzuciłem zdjęcia na nasz serwer, bo po miesiącu znikną z pokazywarki i post straci swoją wartość.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6172
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Dławi się po dodaniu gazu

Postautor: KLOSZ » 26 mar 2017, 19:43

Nie wiem czy przypadkiem ten z małym otworem nie jest do zdławionej wersji ze zwężonymi dolotami. Jeśli tak, to rzeczywiście w otwartej wersji może być za mało luftu do garów.
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
carlos74
stary Seveniarz
Posty: 490
Rejestracja: 23 mar 2017, 11:42
Motocykl: 93`CB750 F2
Lokalizacja: GdziesZaOdra

Re: Dławi się po dodaniu gazu

Postautor: carlos74 » 07 lis 2017, 11:51

Wyczytalem ostatnio cos o filtrach i teraz to wyglada na wyzsza szkole jazdy ;-).

- orginalne filtry z Hondy sa podobno z malym otworem (pytanie czy od pewnego czasu tylko takie orginaly produkowali czy jest on z innego materialu zrobiony ktory inaczej przepuszcza powietrze co np.twierdza w serwisie Hondy w Hamburgu )

- sa osoby ktore twierdza ze od 96 byly dopiero stosowane ze wzgledu na zmiane gaznikow jak i tlumika
- VE66H 110-112-112-110 filtr z duzym otworem / tlumik z duzymi otworami
- VE66J / VE66L 108-110-110-108 filtr z malym otworem tlumiki "wykastrowane"

Co jest interesujace to fakt ze sa tacy co uzywaja z malymi otworami w srebrnych i tacy co z duzymi otworami w czarnych silnikach i jedni i drudza sa zadowoleni. Trzeba jednak zaznaczyc ze jak jest czysty gaznik i jest dobrze ustawiona to bedzie i na jendym i na drugim dobrze chodzila.

Gosc ktory testowal na tych dwuch filtrach (SF 92 wszystko orginalne)twierdzi :

Uzywane filtry firmy HiFlo

filtr z malym otworem na autostradzie (26°C / bezwietrznie) zatankowana do pelna temperatura oleju 100°C i 5min na maxa: wedlug licznika 205kmh

filtr z duzym otworem na autostradzie (26°C / bezwietrznie) zatankowana do pelna temperatura oleju 100°C i 5min na maxa: wedlug licznika 220kmh

temperatura oleju po kazdym przejezdzie 125°C

I tak szczerze mowiac w co i komu wierzyc, moja jest z 93 ma duzy otwor na malym nie byla tak plynna.
Wydaje mi sie ze w niektorych egzemplarzach poprostu bylo juz tyle przestawiane ze jak kiedys przez nastepne rece przeleci to nagle po czyszczeniu gaznikow czy zmianie filtra jest to zamiast pozytywnie to negatywnie odczuwalne ;-) . Jest rowniez opisane ze mozna "zalatac dziure" miedzy 3000-4500obr. przy pomocy podkladek pod dysze 0,75mm.

Resumujac :
Kupuje maszyne, zmieniam filtr i nie patrzac jaki byl wkladam ten co kupilem. W SF ktos powiedzmy ustawil gaznik na duzym otworze dajac podkladki pod dysze 0.5mm-0.75mm i odpowiednio ustawil "mieszanke" ja zakladam maly i zaczyna sie szukanie dlaczego ona nie chodzi tak jak powinna ;-)


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: zajc i 12 gości